خبر های کوتاه نوسان

خیز آمریکا برای تحریم بخش ساخت و ساز ایران

?وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای روز چهارشنبه زمینه‌های لازم را برای تحریم شرکت‌ها یا گروه‌های مرتبط با بخش ساخت و ساز ایران را ایجاد کرده است.
?وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه گفته بخش ساخت‌وساز ایران به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قرار دارد.
?این بیانیه به این معناست که هر فرد یا شرکتی که آگاهانه اقدام به عرضه مواد مرتبط با ساخت و ساز به ایران کند در معرض تحریم‌های آمریکا قرار خواهد گرفت.
?همزمان، دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گزاره‌برگی فهرستی متشکل از 10 ماده منتشر و گفته که این مواد هم در بخش‌های هسته‌ای، نظامی و برنامه موشکی ایران کاربرد دارند.
@navasanchannel

واردکنندگان حبوبات محصولاتشان را عرضه نمی‌کنند و به بازار نمی‌فرستند تا قیمت بالا برود/ عدس، نخود و لپه ۴۰ درصد گران شدند ولی لوبیا چیتی به تنهایی ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشت

? حسین فرهادی سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی: لوبیا چیتی که تا همین چند وقت قبل ۹۰ هزار تومان بود الان ۳۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود.
@navasanchannel

فروش ۱۱۸۹ کیلوگرم شمش طلا طی ۱۱ جلسه حراج در مرکز مبادله

?اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۱ جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران برگزار شده است که در نتیجه آن ۱۱۸۹ کیلوگرم شمش به فروش رسیده است که در نتیجه آن بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات به اقتصاد کشور وارد شده است.
?وزن هر قطعه شمش طلا یک کیلوگرم و با حداقل عیار ۹۹۵ در هزار است و جلسه بعدی شمش یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.
@navasanchannel

سخنگوی دولت: اگر توافق با آمریکا انجام شود، ایالات متحده قادر به بهره‌مندی کامل از ظرفیت اقتصادی ایران خواهد بود

? سخنگوی دولت گفت: طبعا، اگر توافق جدیدی انجام شود، آمریکا قادر به بهره‌مندی کامل از ظرفیت اقتصادی ایران خواهد بود و ما هم به عنوان کشوری که قادر به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های متعدد است، آماده همین کار هستیم.
@navasanchannel

انتقاد رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات از تغییر ساعات کاری ادارات:

? از نابغه‌های تصمیم‌ساز باید پرسید که کدام مراجعه‌کننده ساعت ۶ به اداره می‌رود؟
? عملا فعالیت زودتر از ۸ شروع نمی‌شود، با احتساب ۲ ساعت قطعی برق، ۳ ساعت کار [مفید] انجام می‌شود
@navasanchannel

وارد مذاکرات نشدیم که وقت‌مان را تلف کنیم / امور کشور را پیش می‌بریم، فارغ از اینکه نتیجه چه خواهد بود / در اینکه سفته‌بازی در حوزه اقتصاد و افزایش قیمت‌ها وجود دارد، تردیدی نداریم

?مهاجرانی، سخنگوی دولت: علاوه بر اینکه به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد، آمادگی کامل برای همه موضوعات داریم، ولی علاقه‌مند به این موضوع نیستیم. ما اصلاً به اینکه مناقشه‌ای در منطقه شکل بگیرد، علاقمند نیستیم. به همین جهت هم علاقه‌مند به مذاکره و گفت‌وگو هستیم. اما درباره اینکه نتیجه چه خواهد بود، ما داریم امور کشور را پیش می‌بریم، فارغ از اینکه نتیجه چه خواهد بود. ولی طبیعتاً وارد مذاکرات شدیم چون دلمان می‌خواهد به نتیجه مثبت برسیم. وارد نشدیم که بخواهیم وقت‌مان را تلف کنیم.
@navasanchannel

دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا فعلا شنبه است

?اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری:
?طبق تفاهمی که در مسقط شد و توسط میزبان عمانی اعلام شد، دور بعدی مذاکرات فعلا شنبه آینده است
?اینکه هر چه وارد بحث‌های فنی و کارشناسی می‌شویم احتمالا وقت بیشتری نیاز باشد، غیرطبیعی نیست
@navasanchannel

آخرین جزییات از مبادلات تهران-واشنگتن/ پیامدهای وضع تعرفه بر صادرات ایران

?سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت ایران گفت: هزینه حمل کالا از ایران به امریکا بالاست و اعمال تعرفه ۱۰درصدی به واردات کالاهای ایرانی در برابر هزینه حمل رقم چشمگیری به شمار نمی‌آید در نتیجه این تعرفه به کاهش و یا توقف صادرات ایران به امریکا نمی‌انجامد مگر اینکه دولت امریکا واردات کالاهای ایرانی به این کشور را ممنوع کند.
@navasanchannel